Museumdocenten - vantlindenhoutmuseum.nl
15804
page-template-default,page,page-id-15804,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_popup_menu_push_text_right,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-11.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive
 

Museumdocenten

Van ‘t Lindenhoutmuseum beschikt over een enthousiast team van verschillende rondleiders voor uiteenlopende groepen: rondleidingen voor volwassenen tot educatieve programma’s voor basisscholen en voortgezet onderwijs. De museumdocenten zien het als een uitdaging om voor uiteenlopende groepen een inspirerende rondleiding te verzorgen.

 

Onze docenten stellen zich graag aan u voor!

Dieuwertje Verheijen 

 

“Sinds oktober 2016 mag ik mijzelf voegen aan het team van enthousiaste museumdocenten bij het Van ’t Lindenhoutmuseum. Met een achtergrond als kind- en jeugdtherapeute en vakdocent CKV, Kunst Algemeen en Kunstgeschiedenis komen in dit museum mijn passies voor het werken met kinderen, de zorg en het onderwijs bij elkaar.”

 

“Als museumdocent hoop ik met de bezoeker gezamenlijk het cultureel erfgoed van de Weesinrichting Neerbosch tot Kinderdorp Neerbosch te mogen bestuderen en deze op een spelende wijze beter te leren kennen.”

Henk Rullmann

 

“Hoewel ik mijn jeugdjaren in Den Haag heb doorgebracht, woon ik al veertig jaar in Nijmegen, een stad die mijn hart veroverd heeft. Die liefde voor Nijmegen is gevoed door het Regionaal Archief Nijmegen, waar ik jarenlang gewerkt heb in de studiezaal. Talrijke studenten, (basis)scholieren en andere belangstellenden heb ik met veel plezier geholpen en begeleid met scripties, werkstukken en al hun vragen over de stadsgeschiedenis.

Inmiddels ben ik gepensioneerd, maar het plezier in kennisoverdracht en verhalen vertellen is gebleven. Dat uit zich nu in lezingen, stadswandelingen en het af en toe zelfs zingen van Nijmeegse liederen.”

Daniëlle van der Meer

 

“Oorspronkelijk kom ik uit Drunen. Inmiddels zit ik in de eindfase van mijn studie geschiedenis aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. Naast mijn studie werk ik voor de Anne FrankStichting bij externe educatieve projecten. Tijdens mijn studie ben ik betrokken geweest bij de jongerenorganisatie Youth and Sobibor en hier ook voorzitter van geweest. Uiteindelijk ben ik mij gaan verdiepen in de museale wereld en op die manier in aanraking gekomen met het Van ’t Lindenhoutmuseum. Het leuke van het werken in het Van ’t Lindenhoutmuseum vind ik de verschillende facetten/thema’s die dit museum te bieden heeft en de diversiteit aan doelgroep gerelateerde educatieve projecten.”

Merijn Ebskamp

 

“Ik ben geboren en getogen in Nijmegen en omstreken. Na het behalen van mijn bachelor Geschiedenis en tweede graads onderwijsbevoegdheid in 2018 begonnen als museumdocent bij het Van het Lindenhoutmuseum. Wat mij zo aanspreekt aan het museum is de setting waarin de educatieve programma’s gegeven worden. Dit zorgt ervoor dat de geschiedenis van het Wezendorp bijna tastbaar wordt. In het museum kan ik mijn passie voor geschiedenis combineren met mijn passie voor onderwijs. Naast mijn werk voor het museum ben ik werkzaam als onderwijsassistent in het basisonderwijs en ga ik een lesbevoegdheid voor het basisonderwijs halen.”

Sem Pepping

 

“Tijdens de middelbare school lag mijn interesse voornamelijk bij geschiedenis, dit resulteerde in mijn keuze om de Lerarenopleiding Geschiedenis te volgen aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. In juli 2018 ben ik afgestudeerd en beschik ik over mijn 2e graads docentenbevoegdheid. Momenteel ben ik bezig om mijzelf verder te ontwikkelen door mijn bachelor en master geschiedenis te halen aan de Radboud Universiteit. Het is mijn doel om over de 1e graads bevoegdheid te beschikken in het vak geschiedenis. Mijn interesse ligt in het onderwijs en ik wil mijzelf zoveel mogelijk ontwikkelen in verschillende vormen van educatie. Als museumdocent in het Van ’t Lindenhoutmuseum combineer ik mijn persoonlijke met mijn professionele ontwikkeling, terwijl ik ook de jonge generatie kan enthousiasmeren voor omgevingsgeschiedenis.”